Kundservice? Furniturebox?


I mitt föregående inlägg berättade jag om mitt lilla missnöje med Furniturebox.

Här är resumén:

Jag är ute efter barstolar och kanske inte den typen man hittar i butiken, så jag fastnar för replikan eller kopian Spike som klockrent liknar Magis Stool One fast till en tredjedel av priset. Då jag ändå lägger en order så följer kopian eller replikan Rocket med i ordern, ett bra alternativ till originalet Eames Rocking chair RAR och till en tredjedel av priset...


Märk väl att detta är den 2 februari som jag lägger ordern och får 10-12 veckor som leveranstid vilket jag skriver under på. Jag accepterar dessutom att betala direkt med kort vilket är helt ok enligt distansköpslagen.

Detta betyder att jag ska få en leverans någonstans i slutet av april till början av maj

Trånandes och längtandes följer jag min order under våren där samma leveransdatum står som jag är lovad.
Leveransdatumsspannet börjar infinna sig och jag startar min maildialog med kundservice där jag får svar att jag kommer få leverans innan sista lovade datum (4 maj).
Den tiden passerar och jag hävdar min rätt att få 10 % av ordervärdet tillbaka då de är försenade. Detta belopp om 400 :- betalas ut utan några större problem.

Får inga löften bara en massa olika bud om flaskhalsar och arbetstoppar och dessutom ibland att de finns i lager, dock händer inget!!!

Inget händer och det blir juni, dvs 4 veckor efter sista utlovade leveransdatum får jag tag på dem per telefon då de meddelar att delar inte kommit från deras produktion i "Asienlandet" och att det kommer att dröja ytterligare en månad innan Rocket kommer, hmmmm underligt då det förra gången verkade finnas i lager. Dock kräver jag att de levererar ut mina Spike-stolar. Detta måste jag be om själv. Detta erbjuder de inte med automatik trots att de är grymt försenade. Tänk att de inte reagerat eller agerat om jag inte följt upp min order.

Grymt nöjd får jag hem mina Spike-stolar i juni och fortfarande väntar jag på min Rocket-stol vilken jag misstänker kommer dröja en månad till.
Det börjar närma sig slutet av juli och jag mailar kundservice varav de menar att den ska vara på gång. Inget händer och jag mailat igen. Då ska stolen levereras i dagarna.

Idag är det den 25 augusti och den 24 augusti fick jag min Rocket-stol. Nästan 7 månader efter jag lagt min order. Visst är det fantastiskt!

Jag är nöjd med stolen, dock så har jag inte fått den stolen jag lagt order på. Märk väl att den första bilden kommer från Furniturebox och den andra bilden från min kamera. Vad tycker ni? Jag har fått svarta ben/underrede men se vad de utlovat på bild 1. Jag har mailat Kundservice och inväntar verkligen vad de ska leverera för lösning





















Kommentarer
Postat av: Karolina

Tycker sådana här saker är jättetråkigt och när jag läste ditt inlägg igår googlade jag på företaget och hittade en sida i ett forum på cint.se där det verkar som att många haft problem med detta företag. Sen undrar jag vad du menar som är fel med underredets utseende?

2010-08-25 @ 10:52:17
URL: http://karolinaskoja.webblogg.se/
Postat av: Materielltjej

Skulle ha underrede i metallfärg som på deras bild, ej lackerat i svart som det blev

2010-08-25 @ 11:30:42
URL: http://materielltjej.blogg.se/
Postat av: Sara

Fy, vad surt! Konstigt att de inte har kompenserat dig på ngt sätt! Jättedåligt verkligen! Hoppas det löser sig med underredet!

2010-08-25 @ 16:50:42
URL: http://gultintefult.blogspot.com
Postat av: Sofia

Oj, att de inte är mer rädda om sitt rykte.. Och nej, det är inte stolen på bilden. Den var visserligen snygg, men är det inte vad man förväntar sig så spelar det ju ingen roll..

2010-08-26 @ 16:09:33
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: axelina

Verkligen tråkigt när det blir så där! Hoppas att de kommer med en lösning som du är nöjd med.

2010-08-30 @ 18:18:55
URL: http://axelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback